Nyhed
Indkaldelse til Generalforsamling i Rudegaard Sports Café
Holte Håndbold : August 24, 2020 05:10 : NyhederGeneralforsamling i Rudegaard Sports Café
Mandag den 31. august 2020, kl. 19.30
Hermed indkaldes til generalforsamling i Rudegaard Sports Café,
mandag den 31. august 2020, kl. 19.30 i Holtehal 2,
området foran kiosken.
Dagsorden i henhold til vedtægter:
1) Valg af dirigent
2) Bestyrelsens beretning
3) Kassererens beretning
4) Behandling af indkomne forslag
5) Valg af bestyrelse
6) Eventuelt
Forslag sendes til formanden Beinta Fjeldvig, senest den 29. august. beinta@fjeldvig.dk / mobil 2029 3306
Venlig hilsen
Bestyrelsen
Referat fra Generalforsamling onsdag d. 24 juni 2020 kl. 19.30
Følgende er referat fra Håndboldafdelingen i Holte Idrætsforening ordinære
Generalforsamling. Denne var udsat grundet Regeringens forbud mod offentlig forsamling
af mere end 10 personer under Covid-19 pandemi.
I lokale ved Holte-Hal 2 med følgende dagsorden:
1. Valg af dirigent
Hans Pedersen blev valgt som dirigent og konkluderede at indkaldelsen ikke var
sket i overensstemmelse med vedtægterne, men kunne godtages da det er sket
ved brug af “sund fornuft” under givne omstændigheder og efter Regeringen tillod
offentlige forsamlinger op til 50 personer.
2. Formanden aflægger beretning
Se vedhæftet
3. Ungdomsudvalgsformanden aflægger beretning
Kan rekvireres hos Klaus Lorenzen
4. Forelæggelse af det reviderede regnskab
Kan rekvireres hos Klaus Lorenzen
5. Kontigent stigning for U15,U17 og U19 spillere i forbindelse med indførelse af
personlig spillertøj. Stigning er 300 DKK for hele året (150 kr pr. halvår) og forudsætter
også godkendelse hos BHK
Forslaget blev vedtaget af forsamlingen, men med bemærkning om at det kan
effektuere ved endelig vedtagelse.
Der var en kortere diskussion om at koblingen mellem spillertøj og forhøjelsen af
kontingent kan give anledning til tvister grundet den forpligtelse forening og
medlem imellem.
6. Behandling af indkomne forslag (skriftligt til medlem af bestyrelsen inden d. 17106-20)
Et forslag vedr. frikontinget for spillende medlemmer af bestyrelsen var modtaget
af formanden d. 19/6-2020. Forslaget blev diskuteret på mødet, men da der var
kommet ind efter deadline kunne der ikke stemmes herom. Bestyrelsen behandler
på næste møde i August 2020.
7. Valg til afdelingsbestyrelse
7.1. Formand Mikkel Bro (ikke på valg)
7.2. Næstformand Peter Olsen (på valg og genopstiller)
blev genvalgt uden modkandidat
7.3. Kasserer Klaus Lorenzen (på valg)
blev valgt uden modkandidat
7.4. Sekretær (ledig og ingen kandidater)
7.5. Ungdomsudvalgsformand Brian Steffensen (på valg)
blev valgt uden modkandidat
7.6. Ungdomsudvalgssekretær Niclas Lindhalt (ikke på valg)
7.7. Øvrige bestyrelsesmedlemmer
• Pernille Christensen (på valg)
blev valgt uden modkandidat
• Laurits Terp Jesen (på valg)
blev valgt uden modkandida
• To(2) suppleanter (ledig og ingen kandidater)
• To(2) revisorer (Ole Schæbel og Svend Jensen)
Genopstillede og genvalgt. Der var samtidigt enighed om at 2 revisorer ikke giver anledning til at have en suppleant
• Revisorsuppleant
8. Eventuelt
Ingen kandidater
Der var ingen emner til diskussion
Mikkel Bro
(referant)
Hans Pedersen
(dirigent)
Indkaldelse til Generalforsamling
Hermed indkaldes til den ordinær Generalforsamling for Håndboldafdelingen i Holte Idrætsforening jf. tidl. udsendt skrivelse om udsættelse grundet Covid19 anbefalinger.
Onsdag d. 24. juni 2020 kl. 19.30
Mødelokale i Holte-Hal 2
Dagsorden :
1. Valg af dirigent
2. Formanden aflægger beretning
3. Ungdomsudvalgsformanden aflægger beretning
4. Forelæggelse af det reviderede regnskab
5. Kontigent stigning for U15,U17 og U19 spillere i forbindelse med indførelse af personlig spillertøj. Stigning er 300 DKK for hele året (150 kr pr. halvår) og forudsætter også godkendelse hos BHK
6. Behandling af indkomne forslag (skriftligt til medlem af bestyrelsen inden d. 17/06-20)
7. Valg til afdelingsbestyrelse
7.1. Formand Mikkel Bro (ikke på valg)
7.2. Næstformand Peter Olsen (på valg)
7.3. Kasserer Klaus Lorenzen (på valg)
7.4. Sekretær (ledig og ingen kandidater)
7.5. Ungdomsudvalgsformand Brian Steffensen (på valg)
7.6. Ungdomsudvalgssekretær Niclas Lindholt (ikke på valg)
7.7. Øvrige bestyrelsesmedlemmer
· Laurits Terp (på valg)
· Pernille Christensen (på valg)
· To(2) suppleanter (ledig og ingen kandidater)
· To(2) revisorer (Ole Schæbel og Svend Jensen)
· Revisorsuppleant (ledig og ingen kandidater)
8. Eventuelt.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
I henhold til vedtægterne for Håndboldafdelingen i Holte Idrætsforening skulle der afholdes ordinær Generalforsamling inden udgangen af April måned.
Bestyrelsen har besluttet at følge Regeringens, DIF og DHF anbefalinger og dermed udsætte generalforsamlingen indtil videre.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Dansk Håndbold Forbund aflyser alle kampe og aktiviteter
Dansk Håndbold Forbund har sammen med de regionale forbund besluttet af aflyse alle kampe, stævner og arrangementer for alle rækker fra liga og nedefter.
I lyset af regeringens udmelding og den alvorlige situation i forhold til spredningen af coronavirus, har en samlet ledelse i Dansk Håndbold Forbund og de tre distriktsforbund Håndbold Region Øst, Fyns Håndbold Forbund og Jydsk Håndbold Forbund onsdag aften besluttet af aflyse alle kampe, stævner og al cupdeltagelse for alle rækker fra liga og ned, for senior samt for alle ungdomsrækker fra U19 og ned i foreløbigt 14 dage.
Beslutningen får konsekvenser for op- og nedrykningen i alle rækker, og Dansk Håndbold Forbund vil i løbet af de kommende dage komme med en udmelding om, hvordan dette løses.
Samtidig skal al anden aktivitet, fx møder, kurser, undervisning og workshops ligeledes aflyses i foreløbigt 14 dage. Håndboldforbundet vil derefter tage stillingen til, om aflysningerne skal opretholdes ud over de 14 dage. Også påsætning af dommere til stævner de kommende 14 dage vil være suspenderet.
Morten Stig Christensen, der er generalsekretær i Dansk Håndbold Forbund, er ked af, at ledelsen har været nødt til at handle så radikalt. Han siger:
”Det har bestemt ikke været nogen nem beslutning, og vi er rigtigt kede af det på vegne af de mange håndboldglade danskere, der nu må se langt efter halgulvet. Omvendt står vi i en exceptionel situation, hvor vi alle har et ansvar for at opføre os ansvarligt. Og for os er det blandt andet lig med at undgå den tætte kropskontakt, som håndbold medfører.”
Dansk Håndbold Forbund med de tilhørende regioner kan ikke forbyde håndboldtræning. Men det er en naturlig konsekvens af dagens udmelding fra myndighederne, at der henstilles til, at man inden for breddehåndbolden ikke gennemfører håndboldtræningen, så længe situationen omkring coronaens udbredelse udvikler sig dag for dag.
Med venlig hilsen
Per Jensen
Administrationschef
Dir. Tlf: +45 4326 2485
www.haandbold-ost.dk
Idrættens Hus 13
2605 Brøndby
Bestyrelserne i de to moderklubber og styregruppen i Rudersdal Håndbold har taget beslutning om at indstille al træning den kommende tid, gældende fra torsdag den 12/03/2020 og foreløbig frem til 29/03/2020, jfr. Regeringens opfordringer for at bremse coronasmitten. Vi skal som klubber, naturligvis tage hånd om det fælles ansvar, som vi har for hinanden.
Vi afventer i øjeblikket en udmelding fra HRØ og DHF vedr. kampe i weekenden og forventer at der er nyt om dette i løbet af torsdagen, og så melder vi naturligvis dette ud.
På Facebook ”Holte Håndbold”, ”Birkerød Håndbold Klub” og ”Rudersdal Håndbold” vil der løbende blive opdateret, men det er fortsat trænernes/holdledernes ansvar, at sikre at alle deres spillere og forældre får informationer.
Med venlig hilsen
Bestyrelserne i Holte Håndbold og Birkerød Håndboldklub, samt Rudersdal Styregruppe.
Tilmelding til håndboldstævne d. 18. – 20. september åbner 1. maj 2020 på stævnets website: www.rudersdalcup.dk
SUCCESS TIL LALANDIA CUP
U13 havde stillet op med 3 hold – et i A rækken og to i B-rækken. Begge hold i B-rækken gjorde det fremragende, hvor at en af holdene opnåede en 3. plads – mere om hvordan følger.
1. Holdet var i en A-række med 4 hold. De vandt puljen, og mødte dagen efter Herlev som de tidligere havde spillet uafgjort mod. De blev slået 26-21. Derefter var der finale mod Roskilde. En ekstremt tempofyldt og hård kamp. Vi kunne gå til pause med en 1-målsføring. I pausen laver vi nogle små justeringer, og i 2. halvleg er dominansen total. Vi vinder 23-15 og dermed stævnet.
Det skulle man tro var højdepunktet – men det var det slet ikke. Weekenden har nemlig budt på 3 kampe mod ærkerivalerne fra VSH. Først mod A-holdet, der får en fin sejr på 3. Dernæst mod B2 holdet som får en klar sejr på 4 efter at have tabt til hold som VSH havde slået. Og så skulle B1 holdet minsandten møde VSH i kampen om 3. pladsen. Denne gang var de klar til kamp, og de tilegnede sig en føring på 10-3. Men det startede et comeback af usete dimensioner, da drengene stille åd VSH’s føring. Med uafgjort med 1 minut igen, kører Mathias Østgaard en smart finte fra fløjen og nagler dermed sømmet i kisten – 14-13 og tre sejre over VSH. Der findes ikke nok superlativer til at beskrive det.
Men man kan jo vinde og tabe, det vigtigste er at have det sjovt - og det var der bestemt tid til.
Hilsner fra tre glade trænere,
Daniel, Sebastian & Marc
Lørdag den 7. september prøvede jeg noget nyt som træner, da klubbens U9 drenge spillede på kortbane for første gang
Hverken drengene eller jeg havde prøvet håndbold på den nye type bane og med lidt andre regler end vi kender fra lang bane.
Vi var taget helt til Trællerup hallen (også et nyt bekendtskab for mig) for at spille to kampe til B niveau stævne.
Først kamp var lokalopgør mod Lyngby og drengene var klar fra start.
Men det var godt nok svært for drengene lige at finde sig til rette på den nye bane.
Kontraløb hvor man løb ind i feltet hos modstanderen, angrebsspil hvor vi stod for tæt på forsvaret og returløb ind i eget felt.
Ja det er svært at finde sig til rette, når man træner med klubbens U11 drenge på lang bane.
Men drengene kom hurtigt efter det, og selvom vi prøvede meget nyt og 50% af holdet aldrig havde spillet en håndboldkamp før, så tog vi en sikker sejr på 30-15.
Dagens anden kamp stod vi overfor AB, men nu havde drengene fundet sig til rette på den nye bane.
God afstand i angrebet, løb ind i bolden og godt forsvarsspil, samt kontraløb.
Vi kommer hurtigt foran og vi aftaler i pausen at nu skal der trænes presspil hvor vi trækker vores medspillers forsvarsspiller for så at spille hinanden fri.
Drengene gør det godt og forsøger at holde taktikken – men da modstanderne ikke altid fik bakket op, så kunne vi ikke undgå at hoppe igennem når en lille afleveringsfinte var nok.
Vi vinder også denne kamp hvor resultatet bliver 22-11.
Det var nogle rigtig glade drenge og mange stolte forældre, for drengene havde gjort det godt – alle fik prøvet det hele, man tog chancer og man hjalp hinanden og havde det sjovt i alle kampe.
Og så var det fedt ikke at være de mindste.
Drengene er meget talentfulde og det bliver spændende at følge deres udvikling som spillere og som hold.
Tillykke med de flotte resultater til Vitus, Harald, Simon, Sebastian, William og Carl.
Kampprogram kan ses her:
Husk at tjekke om der sker ændringer i løbet af stævnet.
På Rudersdal Cup hjemmesiden ses også resultater løbende under stævnet.
Stævnekontoret er åben under hele Rudersdal Cup og findes i Birkerød Idrætscenter på 1. sal. Stævnekontoret kan kontaktes på:
Brian Steffensen:
Mobil 40 79 82 21
Søren Nielsen:
Mobil 41 57 78 50